Vi söker en OPERTATIV INKÖPARE

Har du gedigen erfarenhet av inköpsfrågor och är redo för nästa steg? Välkommen med din ansökan som Operativ Inköpare till Star Trading- ett bolag som präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar!

Om Tjänsten

I rollen som Operativ Inköpare får du en viktig och utmanande roll hos oss på Star Trading genom hela inköpsprocessen. En stor del av arbetet innebär att du utifrån givna ramar förhandlar och lägger order samt bevakar leveransen och ser till att den kommer på plats i rätt tid. Du har mycket kontakt med externa leverantörer samtidigt som du är delaktig i våra interna diskussioner kring beslutande av inköpsvolymer.  

Som Operativ Inköpare har du den koordinerande och sammanhållande rollen där du också arbetar mycket administrativt. Du kommer ingå i ett team om totalt fyra personer.  

Ansvarsområden

  • Förhandling och orderläggning
  • Leveransbevakning
  • Kontinuerlig kontakt med leverantörer
  • Registrering av inköpsorder i affärssystemet

Då detta är en ny tjänst på företaget kommer du ha möjlighet att påverka utvecklingen av den. Resor till Asien inom tjänsten kan förekomma.  

Om Bolaget

Star Trading AB har sedan 1985 tillverkat adventsstjärnor och har idag ett av marknadens bredaste sortiment inom jul- och dekorationsbelysning för hem och trädgård samt LED-ljuskällor i våra tre produktområden Christmas, Living och Lighting. Sedan 2020 är Star Trading en del av EGLO Group, en av Europas största och mest framgångsrika belysningskoncerner. Vi är i dag ca 65 fast anställda och beräknas i år omsätta drygt 400 miljoner. Verksamheten bedrivs i egna lokaler i Svenljunga som omfattar ca 40 000 m2 kontor, utställning och lager. Företagets inköp görs till största delen i Fjärran östern, medan produktutveckling samt marknadsföring sker till största delen in-house i Svenljunga.

Om Dig 

För att trivas och lyckas i rollen som Operativ Inköpare på Star Trading har du erfarenhet från att kommunicera med andra kulturer samt en god förhandlingsvana. Som person är du driven, analytisk och har ett stort affärsmannaskap där du ser helhetsperspektivet inom företaget. Du har erfarenhet av att studera flöden, hantera siffror och har en förmåga att se mönster och konsekvenser inom ramen för ditt arbete. 

Krav

  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt 
  • Erfarenhet från internationell importverksamhet (gärna Asien), så som tull, frakt, etc. 
  • God administrativ förmåga 
  • Goda kunskaper i Excel 
     

Meriterande

  • Erfarenhet från affärssystemet Garp

Som Operativ Inköpare är du proaktiv, strukturerad och noggrann där du följer upp detaljer i ditt arbete samtidigt som du har kontinuerlig kommunikation med leverantörer.  

Ansökan

Ansökan sker på www.speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Karlsson på goran.karlsson@speedgroup.se.

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!